Dokumenty

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

ROZDZIAŁ 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE I DEFINICJE

1. Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym korzystania ze Sklepu, oraz prawa, obowiązki i warunki odpowiedzialności Sprzedawcy i Klienta. Regulamin zawiera także informacje, do których przekazania Konsumentowi zobowiązany jest Sprzedawca zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t.j.Dz.U.2020, poz. 287 ze zm.).

2. Każdy Klient powinien zapoznać się z Regulaminem.

3. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Sklepu i udostępniany jest nieodpłatnie także przed zawarciem umowy. Na żądanie Klienta Regulamin jest także udostępniany w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient (np. pocztą elektroniczną).

4. Podstawowe definicje:

1) Regulamin: Regulamin Sklepu Internetowego;

2)Właścicielem Strony Internetowej jest PEFRANO SP. Z O.O. z siedzibą w Olkuszu (32-300) przy Al. 1000-lecia 2, wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000858590, NIP: 6372211311, REGON: 386951360, BDO: 000554114, adres e-mailowy: [email protected]

3) Klient lub Usługobiorca: osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która nawiąże stosunek prawny ze Sprzedawcą w zakresie działalności Sklepu. Klient to także Konsument lub Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta, jeśli w danej kwestii brak oddzielnych postanowień w stosunku do tych kategorii Klientów;

4) Konsument: Klient będący osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej (zakupu), niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

5) Usługa Elektroniczna – usługa w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U.2020, poz. 344), świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu;

6) Sklep lub Sklep Internetowy, lub Serwis: Usługa Elektroniczna, Sklep Internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.francescopetroni.pl.

7) Konto – Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o czynnościach w ramach Sklepu;

8) Towar lub Produkt – towary sprzedawane w Sklepie, znajdujące się w ofercie Sprzedawcy;

9) Umowa – umowa na odległość, dotycząca zakupu Towaru, zawarta na skutek złożenia przez Klienta Zamówienia w Sklepie i jego przyjęcia przez Sprzedawcę;

10) Formularz – skrypt stanowiący środek komunikacji elektronicznej, umożliwiający złożenie Zamówienia w Sklepie;

11) Zamówienie – dyspozycja zakupu Towaru złożona przez Klienta za pomocą środków komunikacji technicznej;

12) Newsletter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych wiadomości (newsletter-ów), zawierających informacje o Serwisie, w tym nowościach lub promocjach w Sklepie;

13) Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta – osoba fizyczna zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

ROZDZIAŁ 2. INFORMACJE PODSTAWOWE I TECHNICZNE

1. Dane Sprzedawcy do kontaktu z Klientem: PEFRANO SP. Z O.O. Al. 1000-lecia 2 32-300 Olkusz, adres poczty elektronicznej: [email protected], numer telefonu +48 500 763 640.

2. Sprzedawca oferuje następujące rodzaje usług świadczonych drogą elektroniczną:

1) sklep internetowy, działający za pośrednictwem witryny internetowej, w ramach której Klient zawiera umowę sprzedaży na odległość, strony są informowane o dokonaniu sprzedaży za pomocą poczty elektronicznej generowanej automatycznie, a wykonanie umowy (w szczególności dostawa Towaru) następuje poza Internetem;

2) Konto, usługa polegająca na założeniu w Serwisie konta na potrzeby zawierania w Sklepie Umów, otrzymywania informacji dotyczących statusu realizacji zawartych Umów, jak i gromadzenia danych na temat czynności Klienta w ramach Sklepu itp. Dostęp do Konta możliwy jest po zarejestrowaniu, a następnie po zalogowaniu. Rejestracja Konta stanowi zawarcie umowy prowadzenia Konta w Sklepie;

3) newsletter, polegający na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty elektronicznej Klienta, wiadomości w formie elektronicznej zawierających informacje o Serwisie, w tym nowościach lub promocjach w Sklepie; Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem;

4) opiniowanie (komentowanie), polegające na umożliwieniu przez Sprzedawcę Klientom zamieszczania na stronie Sklepu indywidualnych i subiektywnych wypowiedzi Klienta, w tym dotyczących obsługi lub Towarów.

3. Warunkiem technicznym korzystania ze Sklepu jest posiadanie przez Klienta komputera lub innych urządzeń umożliwiających przeglądanie sieci Internet, odpowiedniego oprogramowania (w tym przeglądarki internetowej), dostępu do Internetu oraz aktualnego i czynnego konta poczty elektronicznej.

4. Obowiązuje zakaz dostarczania przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.

5. Korzystanie ze Sklepu może się wiązać z zagrożeniami typowymi dla korzystania z Internetu, typu spam, wirusy, ataki hakerskie. Sprzedawca podejmuje działania celem przeciwdziałania tym zagrożeniom. Sprzedawca wskazuje, iż publiczny charakter sieci Internet i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może się z zagrożeniem pozyskania lub modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w tym programy antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.

6. Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną następuje za pośrednictwem Sklepu przez Internet. Klient może w każdej chwili zakończyć korzystanie z usług drogą elektroniczną poprzez opuszczenie Sklepu lub poprzez usunięcie Konta Klienta, lub poprzez rezygnację z usługi newslettera. W takim przypadku umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron.

7. Nie ma możliwości korzystania ze Sklepu – w zakresie dokonywania Zamówień lub w zakresie Usług Elektronicznych – anonimowo lub z wykorzystaniem pseudonimu.

ROZDZIAŁ 3. DANE OSOBOWE

1. Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016).

2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca.

3. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w Polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego, która zawiera w szczególności zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies.

4. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne, dobrowolne jest także podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta, z zastrzeżeniem, iż brak ich podania uniemożliwia rejestrację a także zawarcie i zrealizowanie umów zawieranych przez Klienta ze Sprzedawcą.

ROZDZIAŁ 4. INFORMACJE DODATKOWE

§ 1 Konto.

1. Rejestracja Konta na stronie internetowej Sklepu jest bezpłatna i wymaga następujących działań: Kupujący powinien wypełnić formularz rejestracji podając określone dane (imię i nazwisko/nazwa firmy, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło) i złożyć oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych. Na adres poczty elektronicznej Klienta podany przez niego w procesie rejestracji Konta przesłany zostanie link umożliwiający weryfikację Konta. Logowanie do Konta polega na podaniu adresu poczty elektronicznej Klienta oraz hasła, ustalonego przez Klienta. Hasło jest poufne i nie powinno być nikomu udostępniane.

2. Konto umożliwia Klientowi wprowadzenie lub modyfikację danych, dokonywanie lub sprawdzanie Zamówień oraz przeglądanie historii Zamówień.

3. Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.

4.Klient może w każdym czasie zrezygnować z Konta w Sklepie poprzez przesłanie odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected] lub pisemnie na adres Sprzedawcy: PEFRANO SP. Z O.O. Składowa 1, 32-300 Olkusz.

§ 2. Partner

1.  Aby uzyskać status Partnera sklepu internetowego, należy przesłać formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej sklepu. Status Partnera jest przyznawany przez właściciela sklepu po pozytywnej weryfikacji zgłoszenia. Osoba ubiegająca się o ten status musi spełnić następujące warunki:

a) regularnie składa zamówienia na łączną kwotę co najmniej 500 zł brutto miesięcznie,

b) dokonuje zakupów w sposób systematyczny, co najmniej raz w miesiącu, przy czym łączna wartość zakupów nie może być niższa niż 500 zł brutto.

2. Po przyznaniu statusu Partnera osoba fizyczna lub prawna zyskuje dostęp do dodatkowych korzyści, takich jak oferty specjalne, indywidualne rabaty oraz inne przywileje zastrzeżone dla Partnerów sklepu.

3. Sklep zastrzega sobie prawo do zakończenia współpracy z Partnerem w przypadku, gdy:

a) Partner nie spełnia wyżej wymienionych warunków,

b) dochodzi do naruszenia zasad regulaminu sklepu internetowego.

4. Decyzja o cofnięciu statusu Partnera jest podejmowana przez właściciela sklepu i nie wymaga podania szczegółowych przyczyn.

§ 3. Partner B2B

1. Partner B2B to osoba fizyczna lub prawna prowadząca działalność gospodarczą, która dokonuje zakupów w sklepie internetowym w celach biznesowych, takich jak dalsza odsprzedaż lub wykorzystanie produktów w procesach operacyjnych.

2. Aby uzyskać status Partnera B2B, należy:

a) Przesłać formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie sklepu internetowego,

b) Przedstawić dokumenty potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej (np. wpis do rejestru CEIDG lub KRS).

3. Partner B2B zyskuje dodatkowe przywileje, takie jak:

a) Dedykowane warunki handlowe,

b) Dostęp do hurtowych cen,

c) Priorytetowa obsługa zamówień.

4. Sklep zastrzega sobie prawo do weryfikacji działalności gospodarczej Partnera B2B oraz cofnięcia statusu w przypadku naruszenia zasad współpracy.

§ 4. Newsletter

1. Usługa Newsletter ma na celu dostarczenie Klientowi zamówionych informacji.

2. Korzystanie z Newsletter-a nie wymaga rejestracji Konta przez Klienta, ale wymaga podania adresu poczty elektronicznej oraz złożenia oświadczeń w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych.

3. Na adres poczty elektronicznej Klienta przesłany zostanie link potwierdzający subskrypcję Newsletter-a.

4. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.

5. Klient może w każdym czasie zrezygnować z Newsletter-a poprzez przesłanie odpowiedniego żądania do Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected] lub pisemnie na adres Sprzedawcy: PEFRANO SP. Z O.O., ul. Składowa 1, 32-300 Olkusz.

§ 5. Rabat

1. Sprzedawca może przyznawać Klientom rabaty na zasadach i warunkach ustalonych przez Sprzedawcę.

2. Rabat przysługuje zarówno Klientom posiadającym Konto w sklepie Sprzedawcy, jak i niezarejestrowanym Klientom.

3 Rabat jest jednorazowy i można z niego skorzystać tylko jeden raz w ramach zakupów w Sklepie i nie można go łączyć z innymi rabatami.

4. Rabat uzyskany nieprawidłowo może zostać cofnięty. Sprzedawca poinformuje o tym Klienta drogą e-mailową, telefoniczną bądź poprzez wiadomość sms.

5. Skorzystanie z rabatu jest dobrowolne.

6. Przyznanie rabatu następuje poprzez udostępnienie Klientowi kodu rabatowego. Aby skorzystać z rabatu wystarczy wpisać podany ciąg znaków alfanumerycznych w polu „Zastosuj kupon” na stronie „Koszyka”. Wpisanie kodu w sposób wyżej opisany spowoduje aktywację zniżki o wartość procentową Produktów znajdujących się w koszyku.

7. Rabaty nie sumują się ze sobą. Oznacza to, że na jedno Zamówienie można wykorzystać tylko jeden rabat.

§ 6. Opinie

1. Sprzedawca nieodpłatnie umożliwia Klientom dobrowolne wystawienie subiektywnych opinii dotyczących zakupów dokonanych w Sklepie Internetowym, w tym dokonywanie ocen i recenzji Produktów.

2. Usługa świadczona jest przez czas nieoznaczony.

3. Opinie mogą wystawiać wyłącznie Klienci, którzy dokonali zakupów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Opinia może zostać wystawiona tylko w odniesieniu do faktycznie zakupionych przez Klienta produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy. Niedopuszczalne jest zawieranie fikcyjnych Umów w celu wystawienia opinii.

4. Wystawiając opinię Klient nie może zamieszczać w niej treści bezprawnych, w szczególności stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej bądź inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za wypowiedzi umieszczone przez niego w Serwisie.

5. Korzystanie z usługi jest możliwe wyłącznie dla Klientów posiadających Konto w Sklepie.

6. Sprzedawca jest uprawniony do wykorzystywania opinii na potrzeby związane z prowadzonym Sklepem.

7. Klient może w każdym czasie usunąć wystawione przez siebie opinie.

8. Sprzedawca po dokonanych przez Klienta zakupach w Sklepie Internetowym wysyła do Klienta mailem prośbę o wystawienie opinii wraz z linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie.

9. W celu opublikowania opinii Klient powinien: podać ocenę Produktu w skali od 1 do 5 gwiazdek, swoje oznaczenie (imię lub nick), swój adres e-mail (niewidoczny dla innych Użytkowników Serwisu), treść opinii oraz potwierdzić dodanie Opinii. Powyższe dane mogą zostać wykorzystane w celu weryfikacji prawdziwości wypowiedzi.

10. Opinia wystawiona przez Klienta zostanie opublikowana po jej weryfikacji przez Sprzedawcę w zakresie zgodności jej treści z Regulaminem. Sprzedawca jest uprawniony do decydowania o zamieszczaniu w Serwisie lub odrzucaniu Opinii w sytuacjach jej sprzeczności z Regulaminem, w szczególności gdy Opinia jest sprzeczna z prawem lub dobrymi obyczajami, a przede wszystkim gdy wzywa do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej itp. oraz zawiera treści faszystowskie, pornograficzne oraz powszechnie uznane za wulgarne, propaguje przemoc lub obraża uczucia religijne, gdy narusza jakiekolwiek prawa Sprzedawcy lub osób trzecich, w tym prawa autorskie, prawa własności przemysłowej, tajemnicę przedsiębiorstwa lub narusza zobowiązania o zachowaniu poufności, posiada charakter obraźliwy lub stanowi groźbę skierowaną do innych osób, zawiera treści nieprawdziwe lub wprowadzających w błąd, zawiera dane osobowe, teleadresowe, adresy mailowe lub inne dane umożliwiające bezpośredni kontakt itp. odnośniki do innych stron internetowych, podmiotów innych niż Sprzedawca, zawiera cenę produktów, jest kopią treści (w całości lub części) innej Opinii zamieszczonej w Serwisie; zawiera treści o charakterze komercyjnym (w tym reklamowe), nie dotyczy w całości lub części opiniowanego Produktu. Klient ma możliwość ponownego umieszczenia Opinii spełniającej warunki niniejszego Regulaminu.

ROZDZIAŁ 5. SPRZEDAŻ

§ 1. Towary

1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są nowe i nie mają wad.

2. Szczegółowy opis Towaru znajduje się na stronie Sklepu.

3. Na Towary mogą być udzielone gwarancja lub usługi po sprzedażowe. Szczegółowa informacja w tym zakresie znajduje się przy opisie Towaru.

§ 2. Zamówienia i ich realizacja

1. Zamówienie może być złożone poprzez wypełnienie Formularza, dostępnego w Sklepie.

2. Zamówienia można składać po uprzednim zarejestrowaniu Konta na stronie internetowej Sklepu lub bez rejestrowania Konta na stronie internetowej Sklepu (gościnne zakupy).

3. Klient zobowiązany jest do starannego wypełnienia Formularza, podając wszystkie dane (w zakresie: imienia i nazwiska/nazwy, adresu poczty elektronicznej, numeru telefonu kontaktowego, adresu dostawy) zgodnie ze stanem faktycznym oraz określając wybrany sposób zapłaty i dostawy.

4. Klient podaje w Formularzu dane oraz składa oświadczenia w sprawie akceptacji Regulaminu, przetwarzania danych osobowych, przekazywania informacji handlowych.

5. Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia składane w soboty, niedziele lub święta są rozpatrywane następnego dnia roboczego.

6. Potwierdzenia złożenia Zamówienia dokonuje Klient poprzez wybranie przycisku (pola) oznaczonego „zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. Sprzedawca wyśle Klientowi na wskazany przez Klienta adres e-mail potwierdzenie Zamówienia.

7. Czas realizacji zamówienia (tj. do dnia wysyłki Towaru) wynosi do 1 do 3 dni roboczych.

8. W przypadku gdy Klient żąda udokumentowania transakcji w formie faktury VAT zobowiązany jest podać niezbędne dane, w tym NIP Klienta do faktury nie później niż podczas składania Zamówienia.

Sprzedawca nie odpowiada za podanie przez Klienta błędnych lub niepełnych danych.

§ 3. Płatności

1. Wszystkie ceny Towarów podawane w Sklepie są cenami brutto w złotych polskich (ceny zawierają podatek VAT). Cena Towaru nie uwzględnia kosztów, o których mowa w punkcie 2 poniżej. Cena Towaru podana w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia jest wiążąca dla obu stron.

2. Koszty związane z dostawą Towaru (np. transport, dostarczenie, usługi pocztowe) i ewentualne inne koszty ponosi Klient. Wysokość tych kosztów może zależeć od wyboru Klienta co do sposobu dostawy Towaru. Informacja o wysokości tych kosztów jest przekazywana na etapie składania Zamówienia.

3. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary: 1) przelew tradycyjny - zapłata przed wysyłką Towaru (przedpłata). Po złożeniu Zamówienia Klient powinien wpłacić/przelać należność na rachunek bankowy Sklepu. Realizacja Zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty Klienta na rachunku bankowym Sklepu;

2) płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach;

3) zapłata przy osobistym odbiorze Towaru (gotówka lub płatność kartą) – Klient uiszcza należność bezpośrednio przy osobistym odbiorze Towaru w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy. Realizacja zamówienia następuje po przyjęciu Zamówienia;

4) zapłata przy odbiorze Towaru (za pobraniem) - Klient uiszcza należność bezpośrednio przy odbiorze Towaru u kuriera. Realizacja zamówienia następuje po przyjęciu Zamówienia;

4. Na każdy sprzedany Produkt Sklep wystawia dowód zakupu i doręcza go Klientowi.

5. Klient zobowiązany jest do zapłaty w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Jeżeli w tym terminie Klient nie dokona zapłaty, wtedy - zgodnie z art. 491 § 1 kodeksu cywilnego (t.j.Dz.U.2022, poz. 1360 ze zm.) - Sprzedawca wyznaczy Klientowi dodatkowy termin na zapłatę, po którego bezskutecznym upływie będzie uprawniony do odstąpienia od umowy. Jeżeli Klient oświadczy, że świadczenia nie spełni, Sprzedawca może odstąpić od umowy bez wyznaczenia terminu dodatkowego, także przed nadejściem oznaczonego terminu spełnienia świadczenia.

§ 4. Dostawa

1. Produkt wysyłany jest na adres wskazany przez Klienta w Formularzu, o ile Strony nie ustalą inaczej.

2. Produkt jest dostarczany za pomocą firmy kurierskiej albo za pośrednictwem operatora pocztowego według wyboru Klienta. Wysyłka realizowana za pośrednictwem operatora pocztowego powinna zostać dostarczana w ciągu 6 dni roboczych od dnia wysyłki Towaru, natomiast za pośrednictwem firmy kurierskiej - w ciągu 1 do 4 dni roboczych od dnia wysyłki Towaru.

3. Klient może dokonać odbioru osobistego Towaru pod adresem Składowa 1, 32-300 Olkusz.

4. Wraz z Towarem Sprzedawca wydaje Klientowi wszystkie elementy jego wyposażenia oraz instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

5. W przypadku przesyłek wysłanych i nieodebranych przez Klienta- przesyłka zostaje zwrócona Sprzedawcy. W przypadku nieodebrania przez Klienta dostarczonego towaru we wskazanym terminie dostawy z przyczyn obciążających Klienta, Sprzedawcy przysługiwać będzie prawo do domagania się od Klienta naprawienia szkody wynikłej z nienależytego wykonania przez niego Umowy, w tym zwrotu kosztów przesyłki zwrotnej do Sprzedawcy (koszt przesyłki według cennika Operatora).W razie gdy dojdzie do odstąpienia od umowy sprzedaży – w przypadku płatności przelewem Sprzedawca dokona zwrotu otrzymanych od Klienta płatności po potrąceniu poniesionych przez niego kosztów. Sprzedawca dokona zwrotu należnych na rzecz Kupującego środków w ten sam sposób, w jaki dokonał zapłaty chyba, że Konsument wskaże inny sposób zwrotu środków.

6. Sprzedawca wskazuje, że:

1) z chwilą wydania Towaru Klientowi lub przewoźnikowi na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Przy sprzedaży na rzecz Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Konsumenta/Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta z chwilą wydania mu Towaru. Za wydanie Towaru uważa się jego powierzenie przez Sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli Sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez Konsumenta/ Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta,

2) przyjęcie przesyłki z Towarem przez Klienta (innego niż Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta) bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia w przewozie, chyba że:

a) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki;

b) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika;

c) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika;

d) szkodę niedającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie

7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

§ 5. Dodatkowe informacje dla Konsumenta

1. Umowa sprzedaży nie jest zawarta na czas nieoznaczony i nie będzie podlegać automatycznemu przedłużeniu.

2. Minimalny czas trwania zobowiązań Konsumenta wynikających z Umowy to czas realizacji Umowy, tj. dokonania zapłaty i odbioru Towaru.

3. Korzystanie ze Sklepu przez Konsumenta nie łączy się z obowiązkiem złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych.

4. Sprzedawca nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz.U.2017, poz. 2070).



ROZDZIAŁ 6. ODPOWIEDZIALNOŚĆ

1. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona w stosunkach prawnych z Klientami, a wyłączenie to dotyczy także Przedsiębiorców z uprawnieniami Konsumenta.

2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego oraz w ustawie z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, w tym na następujących zasadach:

1) wada fizyczna polega na niezgodności Towaru z umową. W szczególności Towar jest niezgodny z umową, jeżeli:

a) Towar nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

b) Towar nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Konsumenta;

c) Towar nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedawcę przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

d) Towar został Konsumentowi wydany w stanie niezupełnym.

2) Towar ma wadę prawną, jeżeli Towar stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążony prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu Towarem wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa Sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa;

3) Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta lub wynikły z przyczyny tkwiącej w Towarze w tej samej chwili.

4) Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy;

5) jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania Towaru, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta;

6) Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru konsumentowi, a jeśli Towarem nabywanym przez Konsumenta jest używana rzecz ruchoma, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem jednego roku od dnia wydania Towaru;

7) uprawnienia Konsumenta z tytułu rękojmi to:

a) żądanie obniżenia ceny Towaru albo odstąpienie od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie;

b) Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia;

8) Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy podany w Rozdziale 2 pkt 1 Regulaminu.

3. Odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedawcy w stosunkach prawnych z Klientami ograniczona jest każdorazowo wyłącznie do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, przy czym ograniczenie to nie dotyczy Konsumenta, ani Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta (innego niż Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta) tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści, jak również nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w przewozie przesyłki.

ROZDZIAŁ 7. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

1. Reklamacje Klient powinien kierować do Sprzedawcy w formie pisemnej na adres: PEFRANO SP. Z O.O., Składowa 1, 32-300 Olkusz. O wysłaniu zawiadomienia można także poinformować Sprzedawcę drogą elektroniczną na adres e-mail: [email protected] Nie dotyczy to jednak Konsumenta oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, którzy mogą składać reklamacje do Sprzedawcy w dowolny sposób.

2. W przypadku stwierdzenia, że przesyłka z Towarem jest naruszona, doznała ubytku lub uszkodzenia, Klient powinien niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki) złożyć reklamację u Sprzedawcy. Takie działanie umożliwi dochodzenie roszczeń od przewoźnika. Nie jest to jednakże warunkiem rozpatrzenia reklamacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta.

3. Reklamacja powinna zawierać szczegółowy opis problemu i żądanie Klienta, ewentualnie także dokumentację fotograficzną.

4. Sprzedawca zobowiązuje się rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta lub Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w terminie 14 dni, uważa się, że uznał ją za uzasadnioną.

5. Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca podejmie odpowiednie działania.

6. Istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w stosunkach prawnych z Konsumentami, w tym: 1) możliwość rozwiązywania sporów drogą elektroniczną za pomocą platformy ODR (online dispute resolution), dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/; 2) możliwość prowadzenia postępowania polubownego przed sądem powszechnym lub sądem polubownym lub innymi organami; 3) możliwość prowadzenia postępowania mediacyjnego z udziałem niezależnego mediatora.

ROZDZIAŁ 8. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

1. Odstąpienie od Umowy przez Sprzedawcę lub Klienta może nastąpić na zasadach określonych w przepisach kodeksu cywilnego.

2. Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 30 dni od dnia otrzymania Towaru.

3. Informacje o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę z uprawnieniami Konsumenta zawarte są w pouczeniu o prawie odstąpienia, dostępnym na stronie Sklepu.

4. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi/ Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do niektórych umów, tj.:

1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy;

2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;

3) w której Towarem jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

4) w której Towarem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

5) w której Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

6) w której Towarem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

7) w której Towarem są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;

8) w której Konsument/ Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument/ Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi/ Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

9) w której Towarem są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

11) zawartej w drodze aukcji publicznej;

12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

5. W przypadku odstąpienia od umowy (wszystkie produkty z zamówienia) zwracamy wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (najtańsza dostępna opcja wysyłki tj. 9,99 zł), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.

W przypadku częściowego odstąpienia od umowy (część produktów z zamówienia) zwracamy tylko płatności za zwrócony towar, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. 

Wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu towaru (np. koszty opakowania, zabezpieczenia przesyłki oraz nadania) do sprzedającego ponosi kupujący.

6. Jeżeli Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi/Przedsiębiorcy z uprawnieniami Konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

7. Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zobowiązany jest do zwrotu Towaru wraz z wszystkimi elementami wyposażenia, w tym opakowania, o ile stanowi ono istotny element Towaru. Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8. Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta zobowiązany jest do poniesienia tylko bezpośrednich kosztów zwrotu Towaru. Koszt zwrotu Towaru do Sprzedawcy w związku z odstąpieniem, gdy miał on miejsce na skutek braku odbioru Towaru przez Klienta z przyczyn obciążających Klienta, odpowiada kwocie kosztu dostawy wg jej rodzaju wybranego przez Klienta przy składaniu Zamówienia.

9. Konsument/Przedsiębiorca z uprawnieniami Konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

10. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Umowa uważana jest za niezawartą.

11. Ze względu na specyficzny charakter produktu oraz personalizację, sklep nie przyjmuje zwrotów próbek perfum oraz dyfuzorów zapachowych. Zastrzegamy sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu tych produktów.

ROZDZIAŁ 9. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

1. Prawa do Serwisu oraz treści w nim zawartych należą do Sprzedawcy.

2. Adres strony, pod którym jest dostępny Sklep, a także zawartość strony internetowej www.francescopetroni.pl stanowią przedmiot prawa autorskiego i są chronione przez prawo autorskie oraz prawo własności intelektualnej.

3. Wszystkie logotypy, nazwy własne, projekty graficzne, filmy, teksty, formularze, skrypty, kody źródłowe, hasła, znaki towarowe, znaki serwisowe itp. są znakami zastrzeżonymi i należą do Sprzedawcy, producenta lub dystrybutora Towaru. Pobieranie, kopiowanie, modyfikowanie, reprodukowanie, przesyłanie lub dystrybuowanie jakichkolwiek treści ze strony www.francescopetroni.pl bez zgody właściciela jest zabronione.

ROZDZIAŁ 10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem w stosunkach prawnych z Klientami lub Konsumentami zastosowanie mają odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego w Polsce prawa.

2. Zmiana Regulaminu:

a) Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw; dodania, zmiany lub rezygnacji ze świadczenia Usług Elektronicznych – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.

b) W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (takich jak przykładowo świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca ma prawo odstąpienia od umowy.

c) W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów, które nie mają charakteru umów ciągłych, jak np. Umowa Sprzedaży, zmiany Regulaminu nie będą naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, a w szczególności zmiany 10 Regulaminu nie będą miały wpływu na już złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.

3. Sądem wyłącznie właściwym do rozstrzygnięcia sporu między Sprzedawcą i Klientem będzie sąd właściwy według siedziby Sprzedawcy, przy czym nie dotyczy to rozstrzygania sporów Sprzedawcy/Usługodawcy z Konsumentem lub Przedsiębiorcą z uprawnieniami Konsumenta.

4. Regulamin nie wyłącza przepisów prawa obowiązujących w państwie zwykłego miejsca pobytu Konsumenta zawierającego umowę z Usługodawcą/Sprzedawcą, których nie można wyłączyć w drodze umowy. Usługodawca/Sprzedawca gwarantuje w takim wypadku Konsumentowi ochronę przyznaną mu na podstawie przepisów prawa, których nie można wyłączyć w drodze umowy.

5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 28.12.2022 roku.

POUCZENIE O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).

Poniżej podajemy nasze dane kontaktowe: PEFRANO SP. Z O.O., ul. Składowa 1, 32-300 Olkusz e-mali: [email protected] Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Skutki odstąpienia od umowy: w przypadku odstąpienia od umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.

Skutki odstąpienia:

1. W przypadku odstąpienia od umowy (wszystkie produkty z zamówienia) zwracamy wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (najtańsza dostępna opcja wysyłki tj. 9,99 zł), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.

2. W przypadku częściowego odstąpienia od umowy (części produktów z zamówienia) zwracamy tylko płatności za zwrócony towar, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.

Wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu towaru (np. koszty opakowania, zabezpieczenia przesyłki oraz nadania) do sprzedającego ponosi kupujący.

Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Zastrzegamy sobie prawo, że nie przyjmujemy zwrotów wysłanych za pobraniem, jak również nie zwracamy środków za taką wysyłkę. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.

Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towarów. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Zarejestruj się

Masz już konto?
Zaloguj się Lub Zresetuj hasło
Zgoda na pliki cookie